Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Institucionální nastavení vůči nebezpečnému pronásledování a překážky v jeho řešení na základě zkušenosti obětí
Karmazínová, Hana ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je zkoumání institucionálního nastavení a překážek v individuálních i kolektivních snahách o řešení fenoménu nebezpečného pronásledování prostřednictvím interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Tato kvalitativní studie vychází z feministické perspektivy a zkoumá společný sociální kontext, do které jsou jedinečné zkušenosti zasazeny, přístup bezpečnostních složek a reakce okolí obětí. Jejím výstupem je identifikace a přehled systémových mezer, které fenoménu stalkingu (a zřejmě i dalším formám genderově podmíněného násilí), umožňují přetrvávat v naší společnosti ve stávající podobě a míře. Tyto mezery jsou překážkou tomu, aby byly případy řádně nahlašovány a řešeny v rámci stávajícího legislativního systému.
Sexuální robotika: humanizace, genderizace a sexualizace sexbotů
Nováková, Petra ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu tendencí k humanizaci moderních technologií, tj. procesu přisuzování lidských charakteristik, vlastností a funkcí strojům navzdory skutečnosti, že stroje jsou anorganického původu, tedy vytvořené uměle člověkem a ze své podstaty bezpohlavní. V případě sexuálních technologií a obzvláště na poli sexuální robotiky pak dochází nejen k genderizaci, ale také k sexualizaci humanoidně vyhlížejících strojů, tzv. sexuálních robotů či sexbotů, jejichž výsledný design reflektuje binární chápání pohlaví a genderové stereotypy s tím spojené. Tento proces polidšťování je analyzován v kontextu současné populární kultury a post-humanistických teorií zkoumání vztahů mezi člověkem a strojem s přihlédnutím k binárnímu chápání pohlaví a kategorií maskulinity a feminity. Populární kultura je tedy důležitým aspektem nejen v procesu vývoje sexbotů, ale také z hlediska jejich přijetí uživateli. Pozornost je věnována možným pozitivním a negativním důsledkům používání sexbotů na uživatele v kontextu schopnosti člověka vytvářet si emoční vazby k technologickým artefaktům. Klíčová slova Technologie, robot, sex, umělá inteligence, sexbot, sexuální panna, populární kultura, gender, genderový stereotyp, pornografie, posthumanismus
Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku
Novotná, Kateřina ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název práce: Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku Cíl: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí předškolního věku pomocí testové baterie MOBAK-KG a porovnat jejich výsledky v závislosti na pohlaví. Dílčím cílem bylo zjistit postoje učitelů k genderové problematice ve vztahu k pohybovým aktivitám. Zjišťovali jsme, zda pohlaví dětí ovlivňuje pedagogy při výběru a nabídce pohybových aktivit. Výzkumné metody: Pro zjištění úrovně motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí byla využita standardizovaná testová baterie MOBAK-KG. Celkem bylo testováno 24 dětí z toho 12 dívek a 12 chlapců. Pro zjištění dílčího cíle byla využita metoda dotazníku, kterého se zúčastnilo celkem 13 respondentů. Obě části výzkumu byly realizovány ve vybrané mateřské škole. Výsledky: Výsledky testové baterie MOBAK-KG ukázaly, že v testech ověřující manipulační dovednost vykazuje skupina chlapců nepatrně lepší výsledky než skupina dívek. V testech zaměřených na lokomoční dovednosti se mezi skupinou dívek a chlapců rozdíly nevyskytovaly. Celkově lze říct, že zjištěné rozdíly mezi skupinou dívek a skupinou chlapců jsou minimální, statisticky i věcně nevýznamné. Tato zjištění jsou v souladu s odpověďmi pedagogů na dotazníkové šetření zaměřeného na...
Genderové vztahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených třídních kolektivech na 1. stupni ZŠ
Jindrová, Zdeňka ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Zemanová, Lenka (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra psychologie DIPLOMOVÁ PRÁCE Genderové vztahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených třídních kolektivech na 1.stupni ZŠ Gender relations between boys and girls in mixed class groups in the first grade at elementary school Zdeňka Jindrová Vedoucí práce: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy M7503 Studijní obor: 7503T047 Učitelství pro 1.stupeň ZŠ (OKM1STV06) Rok odevzdání: 2020 ABSTRAKT Moje diplomová práce se zabývá vztahy chlapců a dívek ve dvou smíšených třídních kolektivech státní základní školy ve městě "n" a dvou smíšených třídních kolektivech soukromé základní školy ve městě "b". Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části popisuji základní definice, týkající se klíčových slov této práce. Věnuji se zejména přístupu jednotlivých žáků a žákyň k otázkám genderu a genderovým vztahům mezi žáky a žákyněmi. Zajímá mne, jak kvalitní jsou vtahy mezi dívkami a chlapci ve smíšených kolektivech. Při své práci vycházím z odborné literatury, dostupných internetových zdrojů a ze zadaných dotazníků vztahů ve školní třídě. V empirické části práce vysvětluji metody a fáze svého výzkumu. Dotazníky slouží také jako rozhodující signifikant, existuje-li rozdíl mezi vztahy žáků ve státní základní škole a v...
Mužská a ženská identita v současné společnosti se zaměřením na trh práce
Kudlová, Iveta ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na mužskou a ženskou identitu v současné společnosti. V úvodu práce jsou definovány základní pojmy, které jsou nezbytným teoretickým východiskem pro následný výzkum. Práce je zaměřena na pohlaví a gender a také s nimi spojené genderové stereotypy. Zaměřuje se na rovnost mezi muži a ženami včetně zakotvení v právních systémech a dostává se také k analýze současného postavení žen v Evropské unii zpracované na základě dat získaných ze studie Eurobarometer a ze statistik prováděných Českým statistickým úřadem. Cílem práce je analyzovat vnímání soudobé mužské a ženské identity, zjistit zda a jak silně jsou stereotypní představy o mužích a ženách zakotveny ve společnosti, jak je vnímána rovnost mužů a žen na trhu práce a zároveň jak se liší názory na tuto problematiku u občanů České republiky a u občanů Evropské unie.
Odlišné pozice a role mužů a žen ve společnosti
VOJTOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce, jak již samotný název napovídá, se zabývá odlišnými rolemi mužů a žen ve společnosti. Teoretická část se zabývá biologickými rozdíly jednotlivých pohlaví a problematikou genderových rolí, spolu s poruchami gender. Dále se práce zaměřuje na odlišné postavení mužů a žen na trhu práce. Tyto diferenciace jsou popisovány v rámci průměrných mezd, pracovních úvazků, profesního postupu a segregace práce. Mimo pracovní sféru se tato práce zabývá také kombinací rodinného a profesního života muže a ženy. Praktická část obsahuje vlastní výzkum, který zjišťuje veřejné mínění týkající se genderové problematiky. Pro tyto účely byla zvolena metoda dotazníku. Takto získaná data byla posléze analyzována a zpracována do přehledných tabulek a grafů.
Genderová stereotypizace u budoucích manažerů
SVOBODA, Andrea
Cílem práce je zjistit, jaké jsou genderové stereotypy a předsudky u budoucích manažerů, v tomto případě se bude jednat o studentky a studenty studijního oboru Řízení a ekonomika podniku. Bude provedena komparace názorů a stereotypních představ studentek a studentů jednotlivých ročníků. Při terénním sběru dat bude využita technika sémantického diferenciálu.
Příjmová nerovnost mužů a žen v ČR
Federmannová, Alice ; Bartošová, Jitka (vedoucí práce) ; Votava, Libor (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je hodnocení příjmové nerovnosti mužů a žen v České republice a vyhledávání faktorů, které s ní souvisí. V teoretické části popisuje ukazatele pomocí, kterých lze rozdíly platů měřit. V praktické části se za pomocí grafů a tabulek snažím objasnit vliv vzdělání a věku pracujícího, typu zaměstnání či místa, kde jej vykonává na výši mzdy.
Role ženy v současné společnosti
Slunéčková, Tereza ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Práce se zabývá postavením žen v současné společnosti. V teoretické části se zaměřuje na postavení žen z pohledu legislativy, z historického hlediska a z pohledu současného v rámci vzdělání, práce a rodiny. Část praktická představuje výzkum, jehož cílem je zjistit pohled na postavení ženy v rodině a v pracovním procesu a odhalení fungujících genderových stereotypů ve společnosti, primárně z pohledu mužů a žen, dále podle vzdělání a věkových skupin.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.